Het is weer tijd voor de Marktmonitor Adviseurs & Bemiddelaars 2018

U heeft afgelopen week de uitnodiging ontvangen voor de jaarlijkse Marktmonitor. De eerste groep kan op 6 april aanstaande starten met het invullen van de Marktmonitor. Ten opzichte van het afgelopen jaar is er meer aandacht voor online dienstverlening en de borging van informatiebeveiliging van klantgegevens.

 

 

Groepsindeling en invultermijn
Groep 1: van 3 april t/m 6 mei 2018
Groep 2: van 9 april t/m 13 mei 2018
Groep 3: van 16 april t/m 20 mei 2018
Daarmee heeft u een termijn van 5 weken om de Marktmonitor in te vullen.

De vragenlijst
In de opzet van de vragenlijst is ten opzichte van vorig jaar weinig veranderd. Jaarlijks wordt er op een bepaald onderdeel ingezoomd. Dat was vorig jaar  de variabele beloning van uw medewerkers en freelancers. Dit jaar wordt er ingezoomd op de bedieningsconcepten die u hanteert naar uw klanten toe en hoe u de informatiebeveiliging van uw klantgegevens borgt. Dit laatste betekent concreet dat er vragen terugkomen over de IT-beheersing binnen uw kantoor, zoals:

  • Welke mogelijkheden heeft de klant op uw website? Geen, het berekenen van premies of kunnen ze ook verzekeringen afsluiten en/of inloggen op een klantportaal?
  • Hoe heeft u het klantportaal beveiligd waarop uw klanten kunnen inloggen?
  • Op welke wijze wordt de informatiebeveiliging geborgd binnen de onderneming? Is er een medewerker aangesteld die hiervoor verantwoordelijk is, welke maatregelen heeft u genomen op dit onderdeel, etc.?
  • Wordt informatiebeveiliging uitbesteed aan derden en hoe wordt deze uitbesteding geborgd?
  • Wat is uw beschikbare budget voor ICT?

Verder is het niet meer mogelijk om de vragenlijst van vorig jaar met een link te openen. Als u de ingevulde vragenlijst van vorig jaar niet meer heeft kunt u deze opvragen bij het Ondernemersloket en deze wordt dan in een versleutelde vorm aan u toegestuurd.

Overige onderdelen in de vragenlijst hebben geen directe wijzigingen ondergaan. Een aantal vragen zijn ten opzichte van voorgaande jaren voorzien van een extra toelichting op basis van vragen die de afgelopen jaren daarover zijn ontvangen. Ook is de nummering niet meer gelijk aan voorgaande jaren. Dus let hiermee op als u terugkijkt in de vragenlijst van vorig jaar bij de beantwoording van de vragen voor dit jaar.

Na het invullen en verzenden van de vragenlijst is het niet meer mogelijk om deze in de vorm van een pdf-bestand te downloaden. Het pdf-bestand moet u voortaan downloaden vóór verzending van de vragenlijst. Na het verzenden van de vragenlijst ontvangt u nog wel een ontvangstbevestiging.

Zoals kantoren die van onze full-service dienstverlening gebruikmaken reeds gewend zijn, kan Ophrys u ook ondersteunen bij de invulling van de Markmonitor Adviseurs & Bemiddelaars. Wilt u weten wat wij hierin voor u kunnen betekenen? Neem dan contact op met ons kantoor op telefoonnummer 0492-344988 of via het contactformulier.

Nieuwsoverzicht

Deel dit bericht

Contactgegevens 

| Ophrys | Brugstraat 81 | 5731 HG Mierlo | 0492 344 988 | info@ophrys.nl